Czech POINT v Praze 4
Co dostanete:
úplný nebo částečný výstup z listu vlastnictví k nemovitostem či parcelám v jakémkoli katastrálním území v České republice
Co potřebujete znát:
1. list vlastnictví – je nutné znát katastrální území a číslo listu vlastnictví
2. u seznamu nemovitostí – je třeba znát katastrální území včetně:
a) parcelního čísla požadované nemovitosti, jedná-li se o pozemek, nebo stavební parcelu
b) číslo popisné, jedná-li se o stavbu
3. u seznamu jednotek – je třeba znát katastrální území, popisné číslo domu ale i přesné číslo bytu
Pro snímky z katastrální mapy či výpis vlastnictví nemovitého majetku v České republice je třeba se obrátit na pracoviště Katastrálního úřadu.
Kolik zaplatíte:
100,- Kč za první stránku, 50,- Kč za každou další započatou stránku
Informace na internetu:
http://nahlizenidokn.cuzk.cz
Co dostanete:
úplný nebo platný výpis z Obchodního rejstříku
Co potřebujete znát:
identifikační číslo organizace (IČ)
Kolik zaplatíte:
100,- Kč za první stránku, 50,- Kč za každou další započatou stránku
Informace na internetu:
www.justice.cz
http://wwwinfo.mfcr.cz/ares/ares.html
Co dostanete:
úplný výpis ze živnostenského rejstříku
Co potřebujete znát:
identifikační číslo organizace (IČ)
Kolik zaplatíte:
100,- Kč za první stránku, 50,- Kč za každou další započatou stránku
Informace na internetu:
www.rzp.cz
http://wwwinfo.mfcr.cz/ares/ares.html
Co dostanete:
výpis z evidence Rejstříku trestů
Co potřebujete:
Osoba, které se výpis týká – platný průkaz totožnosti s přiděleným rodným číslem.
Zmocněnec – v případě žádosti o vydání výpisu zmocněnci, je nutné předložit ověřenou plnou moc žadatele, ve které bude uvedeno jméno žadatele, rodné příjmení, nynější příjmení, rodné číslo, obec a okres místa narození žadatele a jméno, příjmení a rodné číslo zmocněnce.
Tiskopis plné moci (soubor doc)
Kolik zaplatíte:
100,- Kč za každý výpis z Rejstříku trestů
Informace na internetu:
http://www.justice.cz/
Na základě novely živnostenského zákona lze veškerá podání obecním živnostenským úřadům předat prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy. Jde o:
- ohlášení živnosti
- ohlášení údajů /nebo jejich změn/ vedených v živnostenském rejstříku
- žádost o udělení koncese a žádost o změnu rozhodnutí o udělení koncese.
Podání lze provést jedním z následujících postupů:
Vyplněním elektronického formuláře – na portálu Hospodářské komory je umístěn příslušný formulář. Tento formulář je třeba vyplnit a odeslat ke kontrole údajů systémem RŽP. Po odeslání klient obdrží číslo tiketu. S tímto tiketem je nutné navštívit jakékoliv pracoviště CzechPOINT. Pracovník Czech POINTu dle čísla tiketu načte údaje z klientova podání do systému CzechPOINT, které elektronicky odešle na zvolený živnostenský úřad. Zároveň pracovník CzechPOINTu vyplněný formulář vytiskne a odešle ho i v papírové podobě na živnostenský úřad. Správní poplatek vybíraný pracovištěm CzechPOINT (v případě samosprávních úřadu) činí 50,- Kč za přijetí podání (na ostatních kontaktních místech CzechPOINT dle ceníku), další poplatek vybírá dle druhu podání – tento poplatek je určen pro živnostenský úřad, na který je po té místem CzechPOINTem zasílán. Změna v RŽP je aktivní časem odeslání elektronicky vyplněného formuláře.
Vyplněním formuláře v listinné podobě – klient přinese vyplněný písemný formulář ohlášení živnosti či změny (buď ho má nebo je možné formulář stáhnout z portálu Hospodářské komory). Listinnou formu podání pracovník CzechPOINTu převezme a odešle na zvolený Živnostenský úřad. Správní poplatek vybíraný pracovištěm CzechPOINT (v případě samosprávních úřadu) činí 50,- Kč za přijetí podání (na ostatních kontaktních místech CzechPOINT dle ceníku), další poplatek vybírá dle druhu podání – tento poplatek je určen pro Živnostenský úřad, na který je po té místem CzechPOINTem zasílán. Změna v RŽP je aktivní do 5 pracovních dní.
Co dostanete:
řidič zjistí stav svého bodového konta z Centrálního registru řidičů
Co potřebujete:
Řidič předloží platný doklad totožnosti (platný občanský průkaz, cestovní pas nebo identifikační doklad cizince) a řidičský průkaz.
Pokud za žadatele podává žádost jiná osoba (zmocněnec), je třeba předložit úředně ověřenou plnou moc v českém jazyce a platný doklad totožnosti zmocněnce.
Kolik zaplatíte:
100,- Kč
Co dostanete:
výpis ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů za účelem prokázání základní a profesní kvalifikace pro veřejnou zakázku. Uchazečům o veřejnou zakázku, kteří jsou v tomto seznamu zapsáni, je výrazně ulehčena možnost získání výpisů k prokázání kvalifikace, což zjednodušuje a zrychluje zpracování nabídek v zadávacím řízení. Seznam kvalifikovaných dodavatelů je veden Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ČR jako součást Informačního systému o veřejných zakázkách a je zcela veřejně přístupný. MMR ČR do seznamu zapisuje dodavatele, kteří splnili základní a profesní kvalifikační kritéria podle zákona o veřejných zakázkách a doložili je ministerstvu příslušnými doklady a zaplatili správní poplatek.
Výpisem ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů může dodavatel v zadávacím řízení nahradit doklady prokazující splnění základních a profesních kvalifikačních kritérií. Zadavatel je povinen výpis ze seznamu uznat, není-li starší více než 3 měsíce.
Co potřebujete znát:
identifikační číslo organizace (IČ)
Kolik zaplatíte:
100,- Kč za první stranu, 50,- Kč za každou další
Co dostanete:
Kontaktní místa Czech POINT autorizují od 1. ledna 2009 kontaktní osoby, které žádají o oprávnění k přístupu do MA ISOH („Modul Autovraky Informační Systém Odpadového Hospodářství“) za účelem podání agendy nebo její kontroly.
Co potřebujete:
Pro zhotovení výpisu je třeba předložit platný doklad totožnosti (platný občanský průkaz nebo cestovní pas). Cizincům může být vydán výpis pouze v případě, že mají povolen dlouhodobý nebo trvalý pobyt v České republice – mají přiděleno rodné číslo.
Co dostanete:
Insolvenční rejstřík je novým informačním systémem veřejné správy. Jeho základní úlohou je zajistit maximální míru publicity o insolvenčních řízeních a umožnit sledování jejich průběhu. Prostřednictvím insolvenčního rejstříku jsou zveřejňovány veškeré relevantní informace týkající se insolvenčních správců, dokumenty z insolvenčních spisů i zákonem stanovené informace týkající se dlužníků.
Co potřebujete znát:
Identifikační číslo organizace (hledání příslušné organizace) nebo osobní údaje (konkrétní osoba).
Kolik zaplatíte:
Vydání 1. strany výpisu 100,- Kč, každá další strana výpisu 50,- Kč
Autorizovaná konverze znamená úplné převedení dokumentu v listinné podobě do elektronické podoby nebo úplné převedení elektronického dokumentu do dokumentu v listinné podobě. Dokument, který provedením konverze vznikl, má stejné právní účinky jako dosud používaná ověřená kopie. Ověřovací doložka každé provedené konverze se ukládá do centrálního úložiště ověřovacích doložek.
Konverze z listinné do elektronické podoby – zákazník přinese listinu, kterou chce konvertovat. Výstup je dle volby zákazníka předáván na CD/DVD nebo je zaslán do tzv. úschovny, tedy úložiště konvertovaných dokumentů, kde si jej zákazník kdykoliv později vyzvedne. Úhrada nosiče CD/DVD je provedena v rámci úhrady poplatku za konverzi. Konverze z elektronické do listinné podoby – elektronický dokument, který chce zákazník konvertovat, je možné přinést buď na CD/DVD) nebo poslat z datové schránky zákazníka do Úschovny (datového úložiště). V tomto případě s sebou zákazník přinese potvrzení o vložení dokumentu do datového úložiště pro potřeby konverze, které obsahuje jeho jednoznačnou identifikaci.
Konverze z listinné do elektronické podoby
Co dostanete: | doložka s čárovým kódem centrálního úložiště DS |
Co potřebujete: | dokument v listinné podobě |
Kolik zaplatíte: | správní poplatek za autorizaci jedné strany dokumentu je 30,- Kč |
Konverze z elektronické do listinné podoby
potvrzení o vložení dokumentu do centrálního úložiště DS (čárový kód)
Co dostanete: | dokument v listinné podobě |
Co potřebujete: | potvrzení o vložení dokumentu do centrálního úložiště DS (čárový kód) |
Kolik zaplatíte: | správní poplatek za autorizaci jedné strany dokumentu je 30,- Kč |
Co dostanete:
Zřízení datové schránky (DS) – do tří dnů, poté obdrží zákazník přístupové údaje poštovní zásilkou do vlastních rukou Ke zneplatnění stávajících přístupových údajů dojde okamžitě, poté bude automaticky odeslán e-mail s odkazem na aktivační portál, kde dojde k vygenerování nových přístupových údajů.
Co potřebujete:
K žádosti o zřízení DS – platný průkaz totožnosti. K žádosti o zneplatnění přístupových údajů do DS a vydání nových – platný doklad totožnosti oprávněné osoby k DS K dalším úkonům – platný doklad totožnosti oprávněné osoby k DS.
Kolik zaplatíte:
Činnosti v rámci informačního systému datových schránek jsou prováděny zdarma. Zpoplatněna je pouze autorizovaná konverze dokumentů na žádost a to 30,- Kč za stránku a opakované vydání přístupových údajů – formulář žádosti o zneplatnění automaticky doplňuje výši poplatku, které stojí 200,- Kč.
Informace na internetu:
www.datoveschranky.info
Czech POINT je projektem, jehož cílem je zredukovat přílišnou
byrokracii ve vztahu občan – veřejná správa. V minulosti musel občan
často navštívit několik úřadů k vyřízení jednoho problému. Czech POINT
slouží jako asistované místo výkonu veřejné správy, umožňující
komunikaci se státem prostřednictvím jednoho místa tak, aby „obíhala
data, a ne občan“.
Od 1. 7. 2012 jsou spuštěny základní
registry na základě zákona č.111/2009 Sb., o základních registrech v
pozdějším znění. Základní registry jsou registr obyvatel (ROB), registr
osob (ROS), registr práv a povinností (RPP) a registr územní
identifikace adres a nemovitostí (RUIAN). Více informací o základních
registrech najdete ZDE.
O všechny níže uvedené výpisy lze požádat na pracovišti Czech POINT Antala Staška (Úřad městské části Praha 4) a také ve všech detašovaných informačních centrech Úřadu městské části Praha 4. | |